Zodpovědnost

Dlouho jsem přemýšlela, jestli o tomto tématu vůbec mám psát, protože není úplně nejpozitivnější. Nakonec jsem si řekla, že to, jak se chovají klientky, je jen výsledkem toho, že si mnohokrát neuvědomují situaci vizážistek, kosmetiček nebo jiných služeb, kterých využívají. Berou nás, že prostě jsme a jsme tu pro ně a já s tím úplně souhlasím.
Na druhou stranu od nás vyžadujete i zodpovědnost a zkušenost, zkrátka že když se nám vložíte do rukou, tak budete odcházet krásnější, spokojenější a že to bude příjemný zážitek. A věřte mi, že když pracujete s lidmi, tak i jako vizážistka chcete, aby to setkání bylo příjemné a pro obě strany obohacující.
Občas mne nějaká klientka tzv. vyškolí a ukáže mi, že si neuvědomuje všechny okolnosti a proto jsem se nakonec rozhodla, že Vám své "okolnosti" jednoduše napíšu :-)

Nedávno u mne byly dvě báječné ženy, se kterými jsem strávila dvě příjemné hodiny a moc ráda na ně vzpomínám. Trošku mi vše kazí to, že jsme se na začátku domluvily, že budou tři. Tři klientky na lekci vizážistického minima nebo dvě klientky, to je pro mne časový a hlavně finanční rozdíl.
Když jsem se zeptala, proč jsou jen dvě, řekli mi, že ta třetí nedostala volno a tak ta jedna jde zkrátka jen místo ní.
Věřte mi, že dobře chápu, že nad mojí situací nepřemýšlí. Ale já jsem se musela zeptat, proč to vím na místě, proč mi takovou informaci nesdělily dřív? Kdybych to totiž věděla dřív, měla jsem klientku, kterou bych k nim přidala a vše by bylo v pořádku.
Jejich reakce byla velmi zjednodušeně řečeno v duchu "no a co, my jsme tady a ta třetí holt nemohla" a to opravdu velmi zjednodušuji, nebyla nijak nepříjemná, jen jsem si díky ní uvědomila, že ony nechápou, že pro mne je to o několik set korun méně a že jsem závislá na příjmech druhých.
Tato zkušenost nebyla nijak nepříjemná, jen to byla pomyslná kapka, která mne nakopla k napsání článku, abyste měly, ženy, možnost pochopit, že to, co je pro Vás "no a co", to je pro nás menší finanční ohodnocení. A já jsem přesvědčena o tom, že v zaměstnání byste také nechtěly najednou pracovat třeba o 500,- méně jen proto, že Váš nadřízený Vaši domluvu vzal "no a co" vážně.

Pro větší pochopení popíši i zkušenosti s nevěstami.
Pro mne je svatební den naprosto posvátný a celá léta jezdím na svatby i ve chvílích, kdy bych byla raději na koupališti nebo v posteli, protože jsem nemocná (samozřejmě pak líčím s rouškou).
Nejen proto že je to má práce, ale také naprosto chápu, že nevěsta se na mne spoléhá a chce v den D klid a aby vše klapalo.
Termíny pro nevěsty mám rezervovány často i půl roku dopředu. V minulosti jsem byla střelec, který bral i šest svateb za den, ale dnes už si beru max. 3.
Takže když se mi pak stane, že mi týden před svatbou nevěsta napíše SMSku, že dostala líčení od kamarádky, ať se nezlobím, že termín ruší, tak opravdu nejsem nadšená.
Tento zdánlivý problém vyřešil poplatek za rezervaci termínu, ale i tak si myslím, že je nutné tento příklad zmínit. Už jen třeba proto, že poplatek za rezervaci nevybírá každá vizážistka nebo kadeřnice a že když si tu druhou stranu uvědomíte, budete domluvu brát stejně vážně jako my :-)

Nemyslím si, že kterákoli z žen, které jsem kdy potkala, jedná ve zlém úmyslu. Vím, že je to v tom, že většina z nich je zaměstnaná a zkrátka netuší, jaké to je, když se snažíte pendlovat mezi rodinou a podnikáním a obojí dělat co nejlépe. Nebo když vycházíte klientkám vstříc, jezdíte k nim v pět ráno nebo v 11 večer, o víkendu, o svátcích, o narozeninách svých dětí.

Miluji svojí práci a absolutně nelituji ničeho, čím jsem si v ní prošla.
Jen bych si přála, abyste si po přečtení tohoto článku třeba více vážila své kadeřnice, která každý den stojí mnoho hodin na nohou a pořád se na Vás usmívá, i když si třeba sama prožívá své osobní peklo. Nebo jakékoli jiné služby, kde se o Vás při své práci i zajímají a věnují Vám svůj čas. Ten je totiž nenahraditelný a nedá se finančně vyčíslit. I proto je v zahraničí služba cca 3x dražší než u nás, protože ten strávený čas Vám už nikdy nikdo nevrátí.
Třeba se teď obě strany budeme chápat o trochu víc :-)

Přeji Vám nádherný srpen <3

Za fotografii děkuji Gabriela Natale

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Proč mít na svatbě vizážistku?

Jak pečovat o svoji pleť v létě?