Mary Kay

Dobře si uvědomuji, že tato dvě slova působí doslova magicky. Jeden typ lidí ji miluje a některé zvedá ze židle.
Mne před 14 lety zvedla ze židle také.

Byla jsem maminkou rok a půl starého chlapečka a neznala jsem nic než pleny a z kosmetiky Avon. Díky své pleti jsem se nechtěla ani fotit. Neskutečně jsem se styděla za akné a za to, že se neumím upravit jako žena.
Bylo to v zimě a já jsem byla v té době velmi demotivována svoji krátkou zkušeností jako Avonlady. Nic proti Avonu, spoustu žen baví a líbí se jim nakupování v katalogu. Já měla v sobě touhu po funkčnosti. Věřila jsem, že když mi koordinátorka tvrdí, že krém něco dělá a nějak funguje, tak tomu tak opravdu je.
Zkrátím to: Neumím a nechci prodávat nic, z čeho není výsledek.

V té době mne oslovila tzv. marykayka a když ke mně přijela, byla tak nadšená a veselá, až jsem chvílemi měla pocit, že ta paní musí něco brát a že to možná chci taky :-)
Byla plná výrazů jako "růžový Mercedes" a "Dallas" a pořád mluvila o nějakých čmelácích. Nerozuměla jsem jí ani slovo, ale dala mi vyzkoušet dva pro mne naprosto zásadní přípravky: Sadu na ruce a odličovač očí.
Moje ruce v té době byly v šíleném stavu a oči pálily po všem, co jsem na ně zkusila. Ale po sadě na ruce jsem je měla hebké a hladké a ekzém z vody najednou vůbec nepálil i oči byly také úplně v klidu.
Dnes se tomu směji, protože tohle byly opravdu jediné dva důvody, proč jsem se "to" rozhodla zkusit.

O kosmetice jsem nevěděla vůbec nic. Moje osobní kosmetické zkušenosti nebyly veliké, s akné jsem si nevěděla vůbec rady a v té době jsem naprosto nevěřila, že by věci mohly být jinak.
Po týdnu používání péče o pleť Mary Kay jsem ale najednou začala cítit, že je má pleť zklidněná a hladká, po měsíci si okolí všimlo výsledku. A tohle byl důvod, proč jsem Mary Kay dala šanci.

Na prvním setkání se svými kolegyněmi, jsem si připadala jako na srazu sekty. Dnes se tomu zpětně musím smát. Sedla jsem si úplně dozadu (zvyk ze školy), aby na mne nikdo nemluvil. Místnost se postupně zaplnila a ty veselé dámy mne děsily čím dál víc, ale protože jsem seděla vzadu, nemohla jsem utéct. Naštěstí!
Asi v půlce setkání se moje tvrdé ego neubránilo a někde uvnitř mne se mi začalo líbit, jak se podporují a říkají si věci jako "vypadáš skvěle" a "ty jsi úžasná".
Ze ženského kolektivu jsem tenkrát znala jen pomlouvání a kritiku. Nemohla jsem věřit, že by to mohlo být někde jinak.
Toto byl ovšem důvod, proč jsem přišla i na další setkání a proč jsem postupně začala chtít i něco víc.

Před 14 lety ženy utrácely za krém v průměru 250-300,- za krém. Ten můj stál 870,-. Můj milovaný odličovač očí* stál 520,-. Rozhodla jsem se, že kosmetika, do které jsem se zamilovala, je nesmírně drahá a tudíž neprodejná. Vůbec jsem netušila, že existují i podstatně dražší :-)
Nicméně to byl důvod, proč jsem se stala vizážistkou :-)
*dnes stojí odličovač očí 530,-. Nemusíte být ekonom, abyste si snadno spočítala, že za 14 let zdražení o 10,- je v podstatě zlevňování.

Dodnes tvrdím, že každá kosmetika má svého zákazníka. Záleží na nás, co od kosmetiky požadujeme.
Já jsem extrémista, chci výsledek. Chci, aby ta vráska na čele, mi zmizela po použití něčeho konkrétního. To mi MK splňuje a protože mám výsledky, jsem v této práci maximálně saturována.

Chápu i ženy, které MK na jméno přijít nemohou. Není to chyba přípravků. Je to v lidech.
Zažila jsem Mary Kay, když byla na československém trhu téměř na počátku. Bylo nás slovy pár tisíc a moje "šéfová" byla člověk, který mne naučil, že nejdůležitější je mít krásný vztah s klientkou. Nerozumím tomu, proč někdo jde na tuto práci tvrdě a prodává tzv. pod tlakem.
Často cítím, že by stačil lehký tlak a klientka by si koupila cokoli. Ale já chci pracovat se ženami, které samy chtějí a těší se ke mně.
Ta kosmetika si nezaslouží, abychom ji valili druhým do hlavy a nutili je nakupovat.
Miluji tu možnost, že má klientka ke krémům osobní konzultantku, která jí pomáhá s výběrem péče o pleť a učí různé druhy líčení. Miluji vztahy se svými klientkami a ty na tlaku zkrátka nepostavím.

Pokud tedy hledáte prodejce, dealera a někoho, kdo Vám bude Mary Kay nutit a prezentovat za každou cenu, musíte si najít někoho jiného :-) Já chci vidět výsledek na pleti svých žen a chci se těšit na popovídání o životě.
Často jsem první,  kdo ví o jejich svatebních termínech a těhotenství :-)
To miluju, to je moje práce <3

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Proč mít na svatbě vizážistku?

Jak pečovat o svoji pleť v létě?

Zodpovědnost